Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

2011. március 3., csütörtök

Mit sütöttem? - Peti pite és Tiramisu (tojás nélkül)

Mostanában teljesen rákattantam a sütésre. Vagy ezt írtam már? :-) Iszonyúan kívánom az édességet, bár ezzel sajnos elértem azt, hogy a szülés után megindult fogyásom, aminek annyira örültem, sajnos teljesen leállt. Egyelőre reménykedek, hogy nem indulok hízásnak, persze ezért tennem is kéne valamit. Dehát amikor annyi finom sütireceptem van!!! Ezt a kettőt mostanában csináltam. Az első a Peti pite, ami megint a már annyit emlegetett 100 tepsis finomság könyvből való:

Peti pite (A 100 legjobb tepsis finomság)
Hozzávalók:
20 dkg liszt
12 dkg vaj
1 tojás

A töltelékhez:
3 tojás
17 dkg cukor
2 kiskanál kakaó
5 dkg darált dió
porcukor

A lisztet tálba tesszük, hozzáadjuk a vajat, a tojássárgáját, és alaposan összedolgozzuk. A masszát két részre osztjuk, és egy órán át pihenni hagyjuk. Eközben elkészítjük a tölteléket: a tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, hozzáadagoljuk a kakaót, a darált diót, végül a tojásfehérjéből készült kemény habot. A tésztákat kinyújtjuk, egyik felét kizsírozott, kilisztezett tepsibe helyezzük, megkenjük a töltelékkel, majd betakarjuk a másik felével. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon készre sütjük. Amikor kihűlt, kockára szeleteljük, és porcukorral meghintve kínáljuk.

Tapasztalat: A leírás pontosan az, ami a könyvben szerepel, így egyelőre nem tudom eldönteni, hogy a recept a rossz, vagy a hozzávalók felsorolása, mivel ugyebár a felsorolásban a tésztához egy egész tojást ír, de a receptben már csak a tojássárgájáról van szó. Én így csináltam, nem lett rossz, de ha erre jár valaki hozzáértő, esetleg átnézhetné, hogy vajon mi lenne, ha az egész tojást beletenném. Úgy is ugyanolyan, vagy rosszabb, esetleg jobb?
Én félórát sütöttem 180 fokon a légkeveréses sütőmben, de miután felvágtam, rájöttem, hogy nem ártott volna neki még kb. 10 perc legalább. Egy kisebb tepsiben sütöttem, de agy nehéz volt megoldani, hogy a felső lap is a helyére menjen. Legközelebb a pitetorta tálamban fogom megpróbálni, szerintem abban jobb lesz. Majd írok róla. Most így nézett ki:


A másik finomság, amit készítettem, a tiramisu volt, de nem az igazi. Amikor Petivel terhes lettem, a Babaszoba fórumán volt egy topik a 2007 augusztusára babát váró anyukákkal. Egyszer felmerült közöttünk, hogy mennyire szeretjük a tiramisut, és a fenébe, nem ehetünk, hiszen az igazi receptben nyers tojás van, az meg ugye árthat a babának. Erre jött Tinca, és bedobta a közösbe ezt a fantasztikus tiramisu-pótlék receptet. Nincs benne nyers tojás, és olcsó is, mivel (és most a vérbeli szakácsok nézzenek félre) mascarpone helyett natúr vajkrémből készül. Ezért is mondom, hogy ez valójában csak tiramisu pótlék. Nyilván az igazi mégis az igaz, de annak, aki imádja, mint én, ez a recept éppen jó arra, hogy legalább az íz meglegyen, amíg valódit nem szabad enni. Íme tehát a recept:

Tiramisu (Tincától)

Hozzávalók:
1 doboz natúr vajkrém
20 dkg porcukor
1 cs. főzés nélküli vaníliás puding
a pudinghoz előírt mennyiségű tej
2 dl tejszín
babapiskóta
kávé
rum / rumaroma
kakaópor

A natúr vajkrémet és a porcukrot jól összekeverjük. Elkészítjük az előírás szerint a pudingot. Félig felverjük a tejszínt, majd az eddigieket összekeverjük. Elkészítjük a kávét (bármilyen lehet, mivel én Nescafé instant kávét iszom, ebből szoktam készíteni), majd beleöntünk egy kis rumot (én rumaromát szoktam, azzal is finom, bár nyilván a rumnak erősebb az íze). A rumos kávéba belemártogatjuk a babapiskótákat, de nem hagyjuk elázni túlságosan, tehát csak egyenként, vagy párosával mártogatjuk.
Egy tálba rétegezzük a babapiskótát és a krémet felváltva úgy, hogy a babapiskótával kezdjük, és legfelül krém legyen. Pár órára hűtőbe tesszük, hogy a piskóta átpuhuljon, és egy kicsit megdermedjen a krém. A kakaóport akkor szórjuk a tetejére, ha már kellően kihűlt, vagy akár közvetlen tálalás előtt, akkor tuti nem fog átázni, mire asztalra kerül.
Az enyém így nézett ki:


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...