Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

2011. január 12., szerda

Első kuglófom

Hétfőn vendégeink jöttek, és ez jó alkalom volt arra, hogy kipróbáljam a férjemtől karácsonyra kapott szilikonos kuglófformát. Már régen szemeztem egy recepttel, amit már nem is tudom, mikor fénymásoltam ki egy Blikk Nők magazinból, de nem tudtam kipróbálni, mert nem volt kuglófformám. Miután elhárult ez az akadály, végre megsütöttem életem első kuglófját! Hatalmas sikere volt, főleg Esztinél, másnapra épp csak annyi maradt, hogy reggelire azt ettek a gyerekek, és küldtem két szeletet belőle a szüleimnek. Ezzel el is fogyott. Még jó, hogy egyszerű elkészíteni, és csak egy olyan hozzávaló van benne, ami nincs mindig itthon, a tejszín (persze, ezen könnyen változtathatunk…). Úgy gondoltam, megosztom veletek a receptet, hátha valakit még érdekel. Íme az én verzióm így sikerült:


Márványkuglóf


Hozzávalók: 12 dkg vaj, 6 tojás, 1 csipet só, 1 ek vaníliás cukor (én beletettem egy egész tasakkal), 20 dkg kristálycukor, 2 dl habtejszín, 30 dkg finomliszt, 1 tasak sütőpor, 5 dkg kakaó, vaj és rétesliszt a forma kikenéséhez, porcukor a szóráshoz


Elkészítés (egy kicsit más sorrendben írom, mint a magazinban, és saját megjegyzésekkel):
1. Készítsük ki a kimért hozzávalókat előre. (Így gyorsabban fog haladni az összeállítás.)
2. Kapcsoljuk be a sütőt, 165 fokra.
3. Olvasszuk fel a vajat, majd hagyjuk hűlni.
4. Válasszuk szét a tojásokat.
5. Keverjük habosra a tojássárgáját és a kristálycukrot (azaz keverjük addig, amíg szinte fehér nem lesz a keverék), majd öntsük hozzá a vajat.
6. Adjuk hozzá a tejszínt, és a lisztben elkevert sütőport.
7. Dolgozzuk az egészet sima tésztává (én robotgéppel csináltam, de a liszt bele tétele után először csak alacsony fokozaton, hogy ne legyen minden tiszta lisztes).
8. Verjük kemény habbá a tojásfehérjét egy csipet sóval és a vaníliás cukorral, majd forgassuk bele a tésztába.
9. Kenjük ki a kuglófsütőformát, majd öntsük bele a massza 2/3-át.
10. A maradékba vegyítsük bele a kakaót, majd osszuk el egyenletesen a világos masszán.
11. Süssük az előmelegített sütőben 165 fokon 45 percig. Végezzünk tűpróbát, hogy lássuk, megsült-e a belseje (én egy kést szoktam beleszúrni. Az én légkeveréses villanysütőmben megsült ennyi idő alatt, lehet, hogy normál gázsütőben kicsit több idő, vagy nagyobb hőfok kell.)
12. Hagyjuk a kész kuglófot a formában langyosra hűlni, majd óvatosan borítsuk egy tálra. Ha kihűlt, a tetejét bőségesen szórjuk meg porcukorral.

Egy dolgot nem tudok: nekem az alja nem lett sima, hanem úgy jött fel a tészta, hogy a széle nem nagyon, viszont a közepe feljött, és teljesen megrepedt. Vajon ezt hogyan lehetne megelőzni, vagy elkerülni? Ha valakinek valamilyen ötlete van erre, írjon megjegyzést, nagyon kíváncsi vagyok. Mondtam, hogy nem vagyok konyhatündér.

Az íze viszont nagyon jó lett, tehát jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...